رویاهاتو زندگی کن

مشهد - میدان جانباز - برج پاژ - ساختمان اداری 2 - واحد 613

051-37057273-4

رویاهاتو زندگی کن

    تحصیل در ترکیه بدون آزمون

    تحصیل در ترکیه بدون آزمون
    سر فصل مطالب

    یکی از دلایل مهمی که متقاضیان ایرانی را به تحصیل در ترکیه ترغیب می کند امکان تحصیل در ترکیه بدون آزمون در دانشگاه است. در این مطلب دانشگاه های بدون آزمون ترکیه و شرایط پذیرش آنها را مورد بررسی قرار داده ایم. چنانچه قصد دارید در دانشگاه های ترکیه بدون کنکور به تحصیل بپردازید با مطالعه این مطلب همراه ما باشید.

    دلایل گرایش دانشجویان ایرانی به تحصیل در ترکیه بدون آزمون

    متقاضیان برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه های ترکیه بایستی نمره لازم را در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور از جمله آزمون ورودی YOS. آزمون ورودی SAT و آزمون TOMER را کسب نمایند.

    • بسیاری از متقاضیان بین المللی برای اخذ نتیجه مورد نظر در آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه در دوره های آمادگی این آزمون ها شرکت کرده و آمادگی لازم را کسب می نمایند. این در حالی است که شرکت در این دوره ها و آزمون ها هزینه های بالایی برای متقاضیان در بر دارد.
      تحصیل در ترکیه بدون آزمون نیازی به صرف وقت و هزینه برای آزمون ها و دوره ها ندارد و متقاضی از این بابت هیچ نگرانی نخواهد داشت.
    • افراد برای موفقیت در آزمون YOS نیازمند تسلط بر زبان ترکی هستند. همچنین برای کسب نتیجه لازم در آزمون SAT افراد باید بر زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. در حالیکه دانشگاه های بدون کنکور ترکیه برای پذیرش الزامی در تسلط بر زبان های ترکی یا انگلیسی ندارند. این موجب می‌شود تا متقاضی پس از اینکه پذیرش دانشگاه را دریافت نمود با گذراندن دوره های آمادگی در ترکیه زبان انگلیسی یا ترکی در دانشگاه های ترکیه مهارت های لازم را آموزش ببیند.

    شرایط پذیرش و تحصیل در ترکیه بدون آزمون

    معمولاً شرایط پذیرش و تحصیل در ترکیه بدون آزمون در دانشگاه های خصوصی ترکیه فراهم است البته امکان تحصیل در بعضی از دانشگاه های دولتی با شرایط پرداخت شهریه برای متقاضیان وجود دارد. یکی از شروط پذیرش بدون کنکور و نیاز به آزمون ورودی در ترکیه داشتن معدل مناسب درسی و مدرک مهارت زبان انگلیسی است.
    در برخی از دانشگاهها که امکان تحصیل بدون نیاز به آزمون ورودی را دارند، شرط معدل و در چندین دانشگاه دیگر داشتن مدرک زبان از شروط پذیرش متقاضیان ومعیار پذیرش می باشد.

    مدارک پذیرش و تحصیل در ترکیه بدون آزمون

    مدارک پذیرش در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه

    برای دریافت پذیرش دانشگاه و تحصیل در ترکیه بدون آزمون بایستی متقاضیان در ابتدا نسبت به دریافت پذیرش تحصیلی این دانشگاه ها اقدام نمایند برای اینکه متقاضیان بتوانند پذیرش تحصیلی دانشگاه های بدون آزمون ترکیه را دریافت نمایند باید قبل از هرچیز مدارک مورد نیاز را به دانشگاه مربوطه ارائه دهند مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی ترکیه عبارتند از:

    • ارائه آخرین مدارک تحصیلی
    • ارائه گواهی جهت اثبات تمکن مالی
    • ارائه ریز نمره های تحصیلی
    • ارائه رزومه علمی تحصیلی
    • داشتن انگیزه نامه تحصیلی
    • دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس یا تافل
    • ارائه نتیجه آزمون های بین المللی مانند GRE
    • ارائه رسید واریزی هزینه دریافت پذیرش تحصیلی

    مدارک دریافت ویزای دانشگاه های بدون آزمون ترکیه

    برای تحصیل در ترکیه بدون آزمون پس از اینکه مدارک لازم متقاضیان به دانشگاه های بدون کنکور ترکیه ارسال گردید و پذیرش تحصیلی دریافت شد، بایستی متقاضیان نسبت به مراجعه به سفارت ترکیه در ایران اقدام نمایند. جهت دریافت ویزای تحصیلی مدارک مورد نیازی مانند نامه پذیرش دانشگاه های بدون آزمون ترکیه بایستی به سفارت ترکیه ارائه شود. از جمله مدارک دیگری که برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه مورد نیاز است عبارتند از:
    پاسپورت با اعتبار کافی، اوراق هویتی، گواهی سلامت پزشکی، مدارک تحصیلی، گواهی تمکن مالی

    رشته های تحصیلی بدون کنکور در ترکیه

    رشته های تحصیلی بدون کنکور در ترکیه

    رشته های مختلف و متنوعی از مهندسی، پزشکی و علوم انسانی وجود دارند که امکان تحصیل در ترکیه بدون آزمون را برای متقاضیان فراهم می کنند. از جمله رشته های بدون کنکور در دانشگاه های ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • رشته دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی
    • رشته های هنر، مهندسی و معماری
    • رشته تجارت و بازرگانی، زبان خارجی و موسیقی
    • رشته های علوم اجتماعی، علوم طبیعی و آموزش
    • رشته فناوری اطلاعات و علوم پایه

    دانشگاهها و رشته های بدون کنکور در ترکیه

    امکان تحصیل در برخی از رشته های دانشگاه های بدون نیاز به کنکور و تحصیل در ترکیه بدون آزمون برای متقاضیان وجود دارد. در ادامه فهرستی از رشته های موجود در در برخی از دانشگاه های بدون نیاز به کنکور و آزمون ورودی ترکیه را ارائه می دهیم:

    • دانشگاه کوچ: رشته های مهندسی پزشکی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، پرستاری، اقتصاد، ژنتیک، حقوق
    • دانشگاه کادیر حاص: رشته سینما، رشته هنرهای نمایشی و رشته مهندسی شهرسازی
    • دانشگاه سابانچی: رشته مهندسی عمران
    • دانشگاه بیلکنت: رشته های مدیریت و طراحی داخلی و موسیقی
    • دانشگاه آیدین: رشته فیزیوتراپی و بینا سنجی
    • دانشگاه اوزیین: رشته خلبانی
    • دانشگاه یدی تپه: رشته داروسازی، معماری و فیزیولوژی ورزشی
    • دانشگاه اسکودار: رشته شنوایی سنجی
    • دانشگاه آبانت ایزت بایسال: رشته تربیت بدنی
      شرط معدل
      همانطور که گفته شد متقاضیان برای دریافت پذیرش دانشگاه های بدون نیاز به کنکور و آزمون ورودی ترکیه بایستی از معدل بالای درسی برخوردار باشند. یکی از شروط الزامی برای دریافت پذیرش دانشگاه های بدون نیاز به آزمون ترکیه داشتن معدل بالای درسی در سالهای آخر دبیرستان و مقطع دیپلم است. ناگفته نماند که در برخی از دانشگاه های بدون کنکور و آزمون ترکیه شرطی که ملاک پذیرش متقاضیان قرار می گیرد؛ دارا بودن مدرک زبان انگلیسی با نمره خوب است. در حقیقت احتمال پذیرش متقاضی در صورتی که نمره مدرک زبان او بالاتر باشد بالا می رود. شرط سنی جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های بدون نیاز به کنکور در ترکیه الزامی نیست.

    شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی بدون نیاز به کنکور در ترکیه

    امکان تحصیل پزشکی در ترکیه برای متقاضیان در دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه بدون نیاز به کنکور وجود دارد. بنابراین متقاضیان بدون پرداخت شهریه های بالا و تنها با شرط معدل امکان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های دولتی ترکیه را خواهند داشت. برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه شرایط خاصی مورد نیاز است.

    شرایط لازم جهت تحصیل در دانشگاه های بدون آزمون ترکیه در رشته پزشکی عبارتند از:

    • داشتن مدرک زبان انگلیسی تافل با نمره ۸۰ یا آیلتس با نمره ۶
    • داشتن مدرک پیش دانشگاهی رشته ریاضی یا علوم تجربی با معدل ۱۸ تا ۲۰ یا مدرک دیپلم
    • داشتن مدرک کارشناسی علوم طبیعی در صورتی که معدل دیپلم کمتر باشد یا پیش دانشگاهی از ۱۸ تا ۲۰
    • احتمال پذیرش برای متقاضیانی که دارای معدل بالای پیش دانشگاهی، دیپلم یا کارشناسی نباشند نیز با داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶ یا تافل با نمره ۸۰ در رشته های پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد.

    تحصیل در دانشگاه های پزشکی

    همان طور که گفته شد امکان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در برخی از دانشگاه های خصوصی ترکیه فقط با داشتن مدرک زبان تافل و آیلتس با نمره های خوب وجود دارد. در صورتی که متقاضی بتواند در المپیک جهانی مدال کسب کند می‌تواند در این رشته ها بدون نیاز به آزمون ورودی تحصیل نماید. دانشگاههای خصوصی ترکیه بدون برگزاری آزمون ورودی دانشجویان بین المللی را جذب می کنند و امکان تحصیل در ترکیه بدون آزمون را فراهم می کنند.

    • رتبه بندی و رنگینک جهانی برخی از دانشگاه های پزشکی ترکیه ما بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ است.
    • رشته پزشکی در ترکیه به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود.
    • هزینه‌ای که متقاضی بایستی برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی پزشکی ترکیه پرداخت نماید مبلغی حدود ۱۰۰۰۰ دلار تا ۲۵۰۰۰ دلار است.
    • در صورتی که متقاضی بورسیه تحصیلی داشته باشد بیمه درمانی و هزینه های خوابگاه برای او رایگان می باشد.
    • متقاضیانی که مدرک زبان آیلتس ندارند باید در دوره آمادگی زبان انگلیسی شرکت نمایند.

    در خصوص شرایط، مدارک و هزینه های تحصیل پزشکی در کانادا هم می توانید اطلاعاتی کسب کنید.

    شرایط پذیرش در دانشگاه های مهندسی بدون نیاز به کنکور در ترکیه

    امکان تحصیل در رشته های علوم انسانی، هنر و رشته های مهندسی برای متقاضیان تحصیل در ترکیه بدون آزمون وجود دارد. مدت زمانی که متقاضی باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه ها زمان صرف کند حدود چهار سال، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود دو سال و برای دکتری حدود چهار سال است.
    تحصیل در دانشگاه های مهندسی، هنر و علوم انسانی بدون نیاز به آزمون ورودی ترکیه به زبان های انگلیسی، ترکی استانبولی و گاها زبان آلمانی و یا فرانسوی می باشد.

    • متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های مهندسی بدون نیاز به کنکور ترکیه را دارند می توانند یکی از رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی زیست محیطی، مهندسی شهرسازی و دیگر رشته های مهندسی را برای تحصیل انتخاب نمایند.
    • متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های هنر و علوم انسانی بدون نیاز به کنکور ترکیه را دارند؛ می توانند یکی از رشته های علوم سیاسی، علوم اجتماعی و اقتصاد، علوم اجتماعی روابط بین الملل، معماری، هنر و موسیقی و اقتصاد را برای تحصیل انتخاب نمایند.

    بورسیه تحصیلی ترکیه در دانشگاه های بدون کنکور

    بورسیه تحصیلی ترکیه در دانشگاه های بدون کنکور

    امکان استفاده از مزایای دریافت بورسیه های تحصیلی برای متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های بدون نیاز به کنکور ترکیه را دارند وجود دارد. در صورتی که متقاضیان بورسیه های تحصیلی ترکیه را دریافت نمایند؛ از پرداخت هزینه های بیمه سلامت دانشجویی، خوابگاه دانشجویی، شهریه، هزینه های تحصیلی و هزینه های دوره آمادگی زبان ترکی معاف می گردند. لازم به ذکر است که بلیط رفت و برگشت به ترکیه نیز در این صورت جزو هزینه های بورسیه محسوب می شود. تمایتل داشته باشید می توانید در خصوص بورسیه های تحصیلی کانادا هم اطلاعاتی کسب کنید.

    هزینه تحصیل در ترکیه بدون آزمون

    هزینه های پرداختی متقاضیان برای تحصیل در ترکیه بدون آزمون نسبت به سایر دانشگاه ها بیشتر است. در حقیقت دانشگاه هایی که پذیرش بدون آزمون در ترکیه دارند اغلب جزو دانشگاه های خصوصی این کشور به شمار می روند. معمولاً متقاضیان در چنین شرایطی برای این که بتوانند هزینه های دانشجویی خود را تامین نمایند، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار به صورت ماهانه نیاز خواهند داشت. علاوه بر این هزینه های لوازم تحصیل و خرید کتاب هر ترم نیز حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار می باشد. به طور کلی متقاضیانی که در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه تحصیل می‌کنند به صورت سالانه حدود ۲۵۰۰۰ دلار هزینه پرداخت می نمایند.

    بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ترکیه بدون آزمون

    معمولاً در ترکیه دانشگاه هایی که پذیرش آنها برای تحصیل در ترکیه بدون آزمون انجام می گیرد، جزو دانشگاه های خصوصی این کشور هستند و اغلب در شهرهای آنکارا، استانبول و ازمیر قرار گرفته اند. دانشگاه های نیستانتاسی، کمبریج، اسکودار، بهشهر، آسیبادم، ایستینیه، اوکان و مدیپل از دانشگاههای بدون کنکور و آزمون در ترکیه به شمار می روند.

     

     

     

    سوالات متداول تحصیل در ترکیه بدون آزمون

    آخرین مدارک تحصیلی، گواهی اثبات تمکن مالی، ریز نمره های تحصیلی، نتیجه آزمون های بین المللی مثل آزمون GRE، مدرک مهارت زبان انگلیسی و انگیزه نامه تحصیلی

    دانشگاه بیلکنت استانبول، دانشگاه یدی تپه، دانشگاه باشکنت، دانشگاه اوکان، دانشگاه اسکودار، دانشگاه آسیبادم، دانشگاه کمبریج، دانشگاه بهشهر، دانشگاه مدیپل، دانشگاه ایستینیه

    رشته های دندانپزشکی، معماری، پزشکی، داروسازی، مهندسی، کامپیوتر، موسیقی، هنر، معماری، علوم اجتماعی، اقتصاد، علوم انسانی، روزنامه نگاری، زبان خارجی، علوم پایه، مد و آموزش

    داشتن مدرک پیش دانشگاهی با معدل ۱۸ تا ۲۰ یا مدرک دیپلم، داشتن مدرک زبان انگلیسی تافل با نمره ۸۰ یا آیلتس با نمره ۶

    در صورتی که متقاضی فاقد معدل بالای دیپلم یا پیش دانشگاهی باشد، امکان تحصیل در رشته پزشکی با مدرک تافل با نمره ۸۰ یا آیلتس با نمره ۶ را خواهد داشت.

    هزینه زندگی دانشجویی حدود ۴۰۰ دلار تا ۵۰۰ دلار به صورت ماهیانه در ترکیه می باشد که علاوه بر آن خرید لوازم تحصیلی و کتاب حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار نیز در هر ترم هزینه خواهد داشت.

    حدود ۲۵۰۰۰ دلار به صورت سالانه هزینه های تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه است.

    برترین دانشگاه پزشکی در استانبول دانشگاه بیلکنت است که بدون آزمون و کنکور، دانشجو می پذیرد.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *