رویاهاتو زندگی کن

مشهد - میدان جانباز - برج پاژ - ساختمان اداری 2 - واحد 613

051-37057273-4

رویاهاتو زندگی کن

    بورسیه تحصیلی کانادا

    بورسیه های تحصیلی کانادا
    سر فصل مطالب

    افراد بسیاری سالانه درخواست تحصیل در کانادا با بورسیه تحصیلی را دارند اما همه متقاضیان در این زمینه قادر به دریافت بورسیه نمی باشند چون ظرفیت اعطای بورسیه محدود می باشد. جهت دریافت بورسیه تحصیلی کانادا لازم است متقاضی شرایط لازم برای جلب رضایت دانشگاه مد نظر در کانادا را داشته باشد تا بتواند بورسیه تحصیلی در این کشور را دریافت کند. مهم ترین شرایطی که در این زمینه در نظر گرفته شده است، سوابق و فعالیت های علمی و پژوهشی و کاری، مدرک زبان، رزومه تحقیقاتی و علمی پربار، معدل دانشجو، شرایط تحصیلی، شرایط ورزشی و هنری می باشد. بعد از شرایط ذکر شده سطح علمی و شایستگی متقاضی جزو شرایط محسوب می شود. لازم است متقاضی برای دریافت بورسیه تحصیلی مراحلی را نیز طی نماید.

    مراحل دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

    برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا، باید مراحل زیر را طی کنید.

    انتخاب دانشگاه مورد نظر توسط متقاضی

    شرایط بورسیه تحصیلی کانادا رایگان

    اولین مرحله ای که متقاضی جهت دریافت بورسیه تحصیلی کانادا و تحصیل در این کشور انجام می دهد، انتخاب دانشگاه برای تحصیل است. موارد مهم در انتخاب دانشگاه که باید مد نظر متقاضی قرار گیرد؛ رشته تحصیلی و بورسیه های مختلف، همچنین انتخاب استاد راهنما در زمینه پژوهش برای مقطع دکترا می باشد.

    چگونگی یافتن بورسیه تحصیلی کانادا

    با روش های مختلفی از جمله استفاده از سایت دانشگاه مورد نظر و جستجو در سایت های معتبر دیگر مثل scholarshipportal ، scholarship-position schoolars4dev ، EURAXESS، می توان بورسیه های تحصیلی را جستجو کرد.
    برای جستجوی بورسیه های مختلف در گوگل باید مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی را جستجو کنید تا گوگل دانشگاههای دارای بورسیه در مقطع و رشته تحصیلی شما را به شما نشان دهد. از این طریق می توانید به سایت دانشگاه مورد نظر وارد شده و شرایط بورسیه را مشاهده نمایید.
    پس از جستجوی بورسیه های مختلف، وقت آن می رسد که موقعیت های مختلف بورسیه در دانشگاه های متعدد را برای رشته مورد نظر خودتان بررسی کرده و اقدام به انتخاب بهترین آن کنید. پس از انتخاب بورسیه تحصیلی باید به گرد آوری مدارک خواسته شده و ارسال آنها به استاد راهنما بپردازید.

    ارائه رزومه، آماده کردن تقاضانامه و اپلای

    در این مرحله متقاضی باید رزومه و مدارک خواسته شده را ارائه دهد. با توجه به اینکه سابقه تحصیلی و رزومه در دریافت بورسیه تحصیلی بسیار مهم می باشد لازم است متقاضی رزومه قوی و مدارک کاملی را ارائه نماید؛ زیرا در این صورت شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی خواهد داشت. در ضمن لازم است فرم هایی که مربوط به درخواست بورسیه هستند، همراه با مدارک ارائه شوند.

    پرداخت هزینه مربوط به اپلای

    متقاضی هزینه مربوط به بررسی پرونده توسط دانشگاه را پرداخت می کند. بسته به نوع دانشگاه هزینه درخواستی متغیر می باشد. معمولاً این مبلغ ما بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ دلار است.

    دریافت ویزا و مهاجرت به کانادا

    متقاضی بعد از دریافت پذیرش تحصیلی باید به دنبال اخذ ویزا و مهاجرت باشد. در این مرحله متقاضی جهت گرفتن وقت مصاحبه اقدام می‌کند. لازم به ذکر است که وقت شناس بودن در این مورد بسیار مهم است؛ چون نرسیدن به موقع موجب لغو وقت مصاحبه شده و زمان زیادی لازم است تا دوباره وقت مصاحبه تعیین گردد.

     

    مهاجرت به کانادا

     

    مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

    جهت دریافت بورسیه تحصیلی کانادا متقاضیان مدارکی را ارائه می کنند که عبارتند از:

    • مدارک تحصیلی که اسکن شده و ترجمه شده باشد.
    • ریز نمرات که ترجمه شده و اسکن شده باشند.
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • مدرک زبان تافل با آیلتس
    • مقالات بین المللی و پروپوزال های متقاضی
    • کدپستی و آدرس متقاضی
    • عکس

    معدل لازم برای بورسیه کانادا

    همانطور که می دانید متقاضیان، بورسیه های کانادا را با توجه به توانایی ها و شایستگی هایشان دریافت می کنند. بنابراین معدل متقاضی جزو موارد مهم در دریافت بورسیه تحصیلی کانادا می باشد؛ البته نمره معدل بستگی به مقطع و دانشگاه مورد نظر دارد ولی به طور معمول معدل ۱۶ برای متقاضیان مقطع کارشناسی و معدل ۱۷ برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی مدنظر قرار می گیرد و شانس آنها را برای دریافت بورسیه تحصیلی بالا می برد.

    تحصیل در کانادا

    انواع بورسیه های تحصیلی کانادا

    متقاضیان بورسیه های متنوع تحصیلی کانادا را با توجه به وضعیت مالی، شایستگی و سطح علمی خود دریافت می کنند‌. در ادامه به انواع بورسیه های تحصیلی کانادا و شرایطشان می پردازیم. شاید تمایل داشته باشید قبل از انتخاب کانادا به عنوان کشور مقصد، از مزایا و معایب تحصیل در کانادا نیز مطلع شوید. 

    بورسیه تحصیلی کانادا: گرنت وبرسری

    این نوع بورسیه تحصیلی کانادا با توجه به وضعیت مالی متقاضیان به آنها تعلق می گیرد. به این صورت که با بررسی درآمد سالانه و شرایط مالی خانواده، متقاضی کمک مالی دریافت خواهد کرد. معمولاً در این نوع بورسیه شرایط درسی دانشجو لحاظ نمی شود.

    بورسیه تحصیلی کانادا:اسکالرشیپ

    متقاضیان طبق شایستگی های خود این نوع بورسیه را دریافت می کنند. در این نوع بورسیه با بررسی وضعیت درسی، معدل، نمره زبان، کارهای پژوهشی و مقالات در صورت دارا بودن حداقل شرایط بورسیه، اسکالرشیپ به متقاضی تعلق می گیرد. این بورسیه توسط دانشگاه ها، شرکت های دولتی و خصوصی به متقاضیان ارائه می شود.

    بورسیه تحصیلی کانادا:دستیار تدریس و تحقیق

    از جمله روش هایی که متقاضیان می توانند از آن استفاده کنند، صحبت با اساتید برای یاری کردن آن ها در تدریس می باشد به طوری که متقاضی دستیار آموزشی و پژوهشی باشد.

    استفاده از وام های مختلف

    از امکاناتی که به عنوان کمک هزینه درسی دانشجویان در دانشگاه های کانادا در اختیار کلیه دانشجویان قرار می گیرد، استفاده از وام های دانشجویی می باشد. دانشجویان بین المللی برای استفاده از این وام ها می توانند به بانک‌های خصوصی کانادا مراجعه کنند.

    بورسیه های تحصیلی دولتی کانادا

    سازمان های خصوصی و دولتی در کانادا بورسیه های تحصیلی این کشور را پرداخت می کنند. انواع مختلفی از بورسیه های دولتی کانادا وجود دارد که عبارتند از:

    • بورسیه گراند بانکینگ
    • بورسیه فارغ التحصیلی دکترا
    • بورسیه پس از فارغ التحصیلی NSERC
    • بورسیه فارغ التحصیلی ارشد کانادا
    • برنامه های بورسیه تحصیلی وانیر کانادا
    • بورسیه های تحصیلی IDRC

    بورسیه های تحصیلی غیر دولتی کانادا

    به طور معمول شرکت ها و سازمان های خصوصی کانادا بورسیه های غیردولتی را ارائه می کنند. ارائه این بورسیه ها اغلب در حوزه های تحقیقاتی خاص صورت می گیرد یا هدف از ارائه این نوع بورسیه ها یاری رساندن به کشورهای در حال توسعه است. از جمله این بورسیه ها می توان بورسیه دادخواست و فاند بومی را نام برد.

    نکات مهم دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

    متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا ملزم به رعایت نکاتی برای دریافت بورسیه هستند. گاهی پرونده های بورسیه تحصیلی به طور مستقیم مورد بررسی قرار می گیرند ولی گاهی لازم است متقاضی برای دریافت بورسیه اقدامی جداگانه داشته باشد. پس لازم است متقاضی از لزوم ثبت نام خود در اپلیکیشن دانشگاه اطمینان حاصل کند. داشتن رزومه علمی قدرتمند برای متقاضی شانس او را در دریافت بورسیه تحصیلی بالا خواهد برد. دقت در بررسی بورسیه های تحصیلی نکته مهمی است که حتماً آن را مد نظر داشته باشید. ددلاین های مشخص شده را چک کرده و درخواست بورسیه خود را قبل از تمام شدن تاریخ آن ها ثبت کنید. مدارک لازم را به طور کامل و دقیق جمع آوری کرده و کاور لتری قدرتمندی ارسال کرده تا متمایز بودن شما نسبت به دیگران مشخص شود. پیشنهاد می کنیم شرایط تحصیل پزشکی در کانادا را نیز بررسی کنید.

    بورسیه تحصیلی کانادا بدون مقاله

    دریافت بورسیه تحصیلی کانادا بدون ارائه مقاله نیز ممکن است اما شانس متقاضیان با ارائه مقالات علمی در کنفرانس های معتبر و ژورنالها بالا خواهد رفت. برای دریافت بورسیه تحصیلی بدون ارائه مقاله لازم است متقاضی شرایط دیگر مثل مدرک زبان معتبر، معدل بالا، موضوع تحقیقاتی معتبر و … را ارائه نماید تا شانس بیشتری برای دریافت بورسیه داشته باشد.

    دلایل ریجکت بورسیه تحصیلی در کانادا

    از جمله دلایل مهم برای ریجکت بورسیه تحصیلی کانادا گپ تحصیلی زیاد و سن بالا می باشد. مدرک زبان پایین، مقطع تحصیلی، سطح علمی پایین و مدارک تکمیلی و منابع مالی ارائه نشده نیز جزو دلایل ریجکتی بورسیه می باشند. تنها بورسیه ای که تمام هزینه های دانشجو را تقبل می‌کند، بورسیه فول فاند می باشد. در سایر بورسیه ها ارائه مدارک مالی جهت تامین هزینه های متقاضی ضروری است.

    بورسیه تحصیلی کانادا با استفاده از رتبه کنکور

    شانس متقاضیان برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا با ارائه رزومه علمی قدرتمند، معدل بالا و داشتن رتبه خوب کنکور بالا خواهد رفت.

    سوالات متداول بورسیه تحصیلی کانادا

     داشتن رزومه علمی قدرتمند برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا لازم است. از جمله مواردی که تاثیر بسزایی در رزومه دارند، مقالات ISI ، ریز نمرات با معدل بالا و مدرک زبان با نمره بالا می باشد.

    این بورسیه مختص دانشجویان ایرانی که نیاز به کمک مالی دارند می باشد و به دلیل بزرگداشت دانشجویان ایرانی که در پرواز ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین بودند برای ایرانیان در نظر گرفته شده است.

    هزینه های کمکی مالی اعطا شده به دانشجویان اسکالرشیپ یا فاند نام دارد. دانشجویانی که نیاز به کمک مالی دارند از فاند استفاده می کنند در صورتی که دانشجویان شایسته بورسیه یا اسکالرشیپ دریافت می نمایند.

    همه اسکالرشیپ ها یکسان نیستند در بعضی از آنها امکان پرداخت تمام شهریه و هزینه زندگی دانشجو وجود دارد اما در برخی دیگر بخشی از هزینه ها پرداخت می شود.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *