رویاهاتو زندگی کن

مشهد - میدان جانباز - برج پاژ - ساختمان اداری 2 - واحد 613

051-37057273-4

رویاهاتو زندگی کن

    مزایا و معایب تحصیل در کانادا

    مزایا و معایب تحصیل در کانادا
    سر فصل مطالب

    کانادا کشوری مهاجرپذیر، توسعه یافته و پیشرفته است که مقصد خوب و عالی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. از این رو تحصیل در کانادا یکی از روش های مورد توجه برای مهاجرت است  و ما در این مقاله به مزایا و معایب تحصیل در کانادا می پردازیم.

    امروزه یکی از روش های رایج مهاجرت به کشور کانادا مهاجرت تحصیلی می باشد. به دلیل امکانات پیشرفته این کشور تحصیل در کانادا رویای بسیاری از دانشجویان بین المللی است. دانشجویان می توانند از امکانات عالی و پیشرفته تحصیلی که در این کشور وجود دارد استفاده کرده اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند و ما می خواهیم مزایا و معایب تحصیل در کانادا را برای شما روشن کنیم تا با اطلاعات کافی تصمیم بگیرید.

    یکی از انگیزه های خاص متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کانادا مهاجر پذیر بودن این کشور می باشد. بیشتر جمعیت کانادا متشکل از مهاجرین است. دانشجویان ایرانی زیادی هستند که در کشور کانادا زندگی می کنند. دانشجویان ایرانی دلایل مختلف و انگیزه های بسیاری برای حضور در کشور کانادا و تحصیل در این کشور را دارند. البته دلایلی نیز وجود دارد که دانشجویان را از اقدام به تحصیل در این کشور منصرف می کند. سعی می‌کنیم در این مقاله از هر دو بعد موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات کاملی را درباره تحصیل در کانادا در اختیار شما عزیزان بگذاریم تا شما بتوانید با آمادگی کامل نسبت به مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام نمایید.

    مزایای تحصیل در کانادا

    مزایای تحصیل در کانادا

    در مقاله مزایا و معایب تحصیل در کانادا ابتدا به مزایای آن می پردازیم . تحصیل در کانادا مزایای بسیاری دارد که بیشتر مردم نسبت به آن آگاهی دارند که عبارتند از:

    وجود دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر در کانادا

    معایب تحصیل در کانادا

    در موارد مزایا و معایب تحصیل در کانادا یکی از دلایل بسیار مهم که دانشجویان را به سمت تحصیل در کانادا و ورود به سیستم آموزشی این کشور سوق می دهد، معتبر بودن دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا می باشد. مهم ترین و معتبرترین دانشگاه های کانادا دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه تورنتو و دانشگاه مک ‌گیل می باشد که در بین ۱۰۰ دانشگاه معتبر و برتر دنیا قرار دارند.

    امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا

    بیشتر دانشجویان بین المللی به دلیل اینکه زبان انگلیسی زبان معیار در کل دنیا محسوب می شود، خواستار تحصیل به زبان انگلیسی می باشند و این مورد یکی از موارد مزایا و معایب تحصیل در کانادا می باشد . برای زندگی در کشور خارجی و کار و تحصیل در آن کشور زبان انگلیسی ساده ترین و راحت ترین زبان برای دانشجویان بین المللی می باشد. آموزش بیشتر دانشگاه های کانادایی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

    مهاجر پذیر بودن جامعه کانادا

    وقتی صحبت از مهاجر پذیر بودن کشور کانادا به میان می آید یعنی این کشور برای مهاجران شرایط خوب و مناسبی دارد همچنین تنوع نژادی در آن بالا بوده و برای نژادهای مختلف شرایط و امکانات مناسبی مهیا است و این موارد نیز یکی از مزایا و معایب تحصیل در کانادا می باشد. همانطور که گفته شد بیشتر کشور کانادا متشکل از مهاجران است.

    مهاجرت به کانادا

    وجود امنیت بالا در کانادا

    طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه کانادا به لحاظ امنیت جزو ۱۰ کشور با امنیت بالای جهان محسوب می شود. معمولا امنیت از چند جهت مورد بررسی قرار می گیرد مثل امنیت جسمی، روانی، اجتماعی و مالی بنابراین بیشتر استان ها و شهرهای کانادا مثل ونکوور، تورنتو، اتاوا از جمله استان ها و شهرهای بسیار امن در جهان به شمار می روند و این مورد نیز یکی از موارد مزایا و معایب تحصیل در کانادا می باشد.

    امکان اقامت در کانادا پس از فارغ التحصیلی

    معمولاً مهاجرت به کانادا برای افراد بسیار مهم و با ارزش است. دانشجویان ایرانی تمایل بسیاری برای اقامت در کانادا پس از فارغ التحصیلی دارند. بیشتر دانشجویان از این روش یعنی از روش تحصیل برای به دست آوردن اقامت کانادا استفاده می کنند و با استفاده از روش های دیگری از جمله سرمایه گذاری، کار، تحصیل، پناهندگی و … اقامت در کانادا را تمدید و یا تبدیل می کنند.

    امکان کار کردن حین تحصیل در کانادا

    یکی دیگر از موارد مزایا و معایب تحصیل در کانادا که برای دانشجویان بین المللی در کانادا وجود دارد امکان اشتغال به کار به صورت پاره وقت می باشد که می تواند یاریگر آن ها در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل باشد. حداکثر ۲۰ ساعت کار در هفته برای دانشجویان بین المللی در کانادا مجاز است. آنها مجاز به کار در تعطیلات نیز می باشند.

    دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

    یکی دیگر از موارد مزایا و معایب تحصیل در کانادا امکان دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی می باشد. دانشجویان در صورت دریافت این مجوز پس از گذشت سه سال از دوره تحصیل امکان کار با کارفرمایان کانادایی را خواهند داشت. کشور کانادا دانشجویان جوان و تحصیل کرده را برای استخدام جذب می کند، به آنها حق شهروندی اعطا کرده و این گونه به تضمین آینده کشور می اندیشد.

    معایب تحصیل در کانادا

    مهاجرت جزو موضوعاتی است که متقاضیان باید در آن بسیار دقیق بوده بررسی‌های کامل و لازم را در خصوص آن انجام دهند و قبل از مهاجرت به طور کامل از ویژگی های مثبت و منفی، موارد مزایا و معایب تحصیل در کانادا ، روش مهاجرتی که در این مقاله می باشد را مورد بررسی قرار دهند. تحصیل در کانادا علاوه بر مزایای بسیاری که دارد دارای معایبی نیز می باشد که در ادامه به شرح آن می پردازیم:

    وجود محدودیت سنی

    یکی دیگر از موارد مزایا و معایب تحصیل در کانادا این است که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا رابطه مناسب و منطقی بین سن و مقطع پذیرش تحصیلی مهم است. به طور مثال کسی که با سن ۴۰ سال تقاضای تحصیل در مقطع دیپلم یا لیسانس در کانادا را دارد اغلب با رد درخواست ویزای تحصیلی رو به رو به رو خواهد شد. نوع سفارت کانادا آفیسر محور است به همین دلیل آفیسر اداره مهاجرت، افراد ۴۰ سال به بالا را با هدف واقعی تحصیل تشخیص نداده و سن آنها را بالا می داند. البته عوامل دیگری به جز سن در این مورد تاثیر گذار است که تشخیص پذیرش درخواست به عهده آفیسر اداری مهاجرت می باشد. افراد با گپ تحصیلی بیش از۴ تا ۵ سال نیز معمولا موفق به اخذ ویزای این کشور نمی شوند.

    بالا بودن میزان شهریه دانشگاه های کانادا

    یکی دیگر از موارد مزایا و معایب تحصیل در کانادا که باید قبل از مهاجرت برای متقاضیان مورد توجه قرار گیرد میزان شهریه دانشگاه ها است که معمولاً در کشور کانادا شهریه دانشگاه ها نسبت به سایر کشورها بالاتر می باشد؛ به همین دلیل تمایل دانشجویان به مهاجرت از طریق اخذ بورسیه ها به کشور کانادا بیشتر است.

    آب و هوای سرد

    یکی دیگر از موارد مزایا و معایب تحصیل در کانادا این است که آب و هوای بسیار متنوعی در کشور کانادا حاکم است معمولاً در برخی از استان های این کشور به خصوص در استان های شمالی هوای به شدت سردی حاکم است اما ًاستان های جنوبی این کشور آب و هوای مطبوعی دارند. سرد بودن آب و هوا در استان های شمالی زندگی روزانه را با مشکلاتی مواجه می کند.

    فاصله زیاد کانادا تا ایران

    فاصله زیاد کانادا تا ایران یکی از ویژگی ها و نکات منفی برای دانشجویان ایرانی می باشد چون آن ها را با سختی حمل و نقل در تعطیلات مختلف برای دیدار با خانواده هایشان روبرو می کند.

    وجود نقص در سیستم بهداشتی و درمانی برای دانشجویان بین المللی

    امکان استفاده رایگان از سیستم بهداشتی درمانی کارآمد کانادا وجود ندارد. برای استفاده از آن لازم است پرداخت حق بیمه سالانه و ماهانه انجام گیرد. البته بیمه درمانی رایگان برای دانشجویان بین المللی به صورت حداقل یک ساله وجود دارد اما مشکلی که برای دانشجویان بین المللی در سیستم درمانی کانادا وجود دارد، ماندن طولانی در صف انتظار برای استفاده از خدمات درمانی بهداشتی به خصوص در شهرهای بزرگ می باشد.

    ظرفیت کم پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشکده های پزشکی

    یکی از مواردی که در پذیرش دانشکده های پزشکی کانادا وجود دارد پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشکده های پزشکی در مواقع خاص است یعنی پذیرش زیادی در دانشکده های پزشکی کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد همچنین در رشته های پزشکی و جراحی دوره های کارشناسی ارائه نمی شود به همین دلیل دانشجویان به این منظور باید موفق به گذراندن شصت واحد درسی در دوره کارشناسی شوند سپس درخواست پذیرش خود را مبنی بر تحصیل در مقطع دکترا ارسال نمایند.
    کلام آخر
    با توجه به مزایا و معایبی که برای تحصیل در کانادا برشمردیم باید بگوییم که تحصیل در هر کشوری مزایا و معایب مختص به خود را دارد. متقاضیان بایستی کشور، شهر و دانشگاهی را که مد نظر دارند، به لحاظ مزایا و معایب بررسی کرده و طبق شرایط خود انتخاب نمایند. در این صورت قطعا انتخاب درستی خواهند داشت. لازم به ذکر است بهتر است متقاضیان معیارهای مهم خود را اولویت بندی کرده تا تصمیم درستی برای انتخاب مقصد اخذ نمایند.

    منابع : https://immigrationnewscanada.ca/study-in-canada-here-are-the-most-common-pros-cons

    سوالات متداول مزایا و معایب تحصیل در کانادا

    امکان تمدید اقامت دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی جهت ادامه تحصیل در مقطع های بالاتر وجود دارد یا اینکه می توان اقامت را تبدیل به یکی از اقامت های سرمایه گذاری، کاری و انواع دیگر نمود.

    با استفاده از استعداد ورزشی، علمی، هنری و یا استفاده از بورسیه های مختلف می توان شهریه های دانشگاه ها را کاهش داده و از تخفیف در این مورد استفاده کرد.

    دانشگاه های کانادا به لحاظ رتبه جهانی در رتبه بالایی قرار گرفته اند و دانشگاه های معتبری در سطح جهان هستند که از جمله آن ها می‌توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا، تورنتو و مک گیل اشاره کرد.

    بله این امکان برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که در حین تحصیل مشغول به کار پاره وقت باشند. آن ها مجازند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار باشند.

    مقالات مرتبط

    8 نظر در “مزایا و معایب تحصیل در کانادا

    1. محبوبه باقری گفت:

      سلام
      من در حال برنامه‌ریزی برای تحصیل در کانادا هستم. می‌خواستم بدونم هزینه‌های تحصیل در این کشور چقدر است؟

      1. راشین پاژ گفت:

        با سلام به شما همراه گرامی
        هزینه‌های تحصیل در کانادا بستگی به نوع دوره و دانشگاه دارد. در حدود ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار دلار کانادایی در سال برای شهریه و هزینه‌های زندگی را می‌توانید در نظر بگیرید. همچنین باید توجه داشته باشید که برنامه‌های مختلف ممکن است هزینه‌ها را تغییر دهند.

    2. ساسان محبی گفت:

      با سلام
      آیا می‌توانم در حین تحصیل در کانادا کار کنم؟ اگر مشه ، چه مقدار ساعت در هفته می‌توانم کار کنم؟

      1. راشین پاژ گفت:

        با سلام به شما همراه گرامی
        بله، دانشجویان بین المللی در کانادا مجاز به کار پاره‌وقت حین تحصیل هستند. معمولاً می‌توانید حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کنید و در تعطیلات هم حداکثر ۴۰ ساعت در هفته به کار بپردازید.

    3. bahram گفت:

      درود بر شما
      آیا امکان دریافت وام یا بورس برای هزینه‌های تحصیل در کانادا وجود داره؟

      1. راشین پاژ گفت:

        با سلام به شما همراه گرامی
        بله، در کانادا امکان دریافت بورسیه یا وام برای هزینه‌های تحصیل وجود دارد. دانشگاه‌ها، دولت کانادا، و سازمان‌های خصوصی ممکن است بورسیه‌ها و وام‌های مختلفی ارائه دهند. برای اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید به سایت دانشگاه یا سازمان‌های مرتبط مراجعه کنید.

    4. شبنم ایزدی گفت:

      سلام
      آیا پس از فارغ التحصیلی امکان اقامت در کانادا وجود داره؟

      1. راشین پاژ گفت:

        با سلام به شما همراه گرامی
        بله، پس از فارغ التحصیلی امکان اقامت در کانادا وجود دارد. با درخواست مجوز کار پس از تحصیل، می‌توانید حداقل ۳ سال پس از اتمام دوره تحصیلی در کانادا کار کنید. همچنین ممکن است از طریق برنامه‌های مهاجرتی دائمی، اقامت دائم در کانادا را حاصل کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *